Een verhaal is een krachtig middel om te verbinden. Achter elk bedrijf zit een persoon met een uniek verhaal waarmee je je doelgroep aan je kunt binden. Je persoonlijke verhaal gaat over wie je bent, wat je doet en belangrijker: waarom je doet wat je doet en wat dat voor je klanten betekent.
Waarom doe je wat je doet?
Waarom je doet wat je doet, gaat over je innerlijke drijfveren. Die geven betekenis of meerwaarde aan je product. Een goed, eerlijk verhaal waarin duidelijk wordt wat je kan betekenen voor je klanten, spreekt je doelgroep aan. Het gaat vooral om het gevoel dat je verhaal oproept, dat is wat mensen bij blijft. Door je ‘story’ via on- en offline kanalen te vertellen wordt je meerwaarde zichtbaar voor je klanten.
Basis van je storytelling is je website
De basis van je storytelling is je website. Duidelijke webteksten vertellen wie je bent en wat je doet en waarom je doet wat je doet. Daarnaast kan je via andere kanalen je verhaal op verschillende manieren ‘vertellen’ via transmediale, crossmediale storytelling.
Wie is je doelgroep?
Als je je aan de slag gaat met storytelling, moet je je verdiepen in je doelgroep. Wie is je doelgroep? Waar heeft je doelgroep behoefte aan? Wat zijn de trends? Als je verhaal aansluit op de behoefte van de doelgroep, dan ontstaat de verbinding met je klant.
What’s your story?
Dus: what’s your story? Ik ben benieuwd! Ik schrijf graag je webteksten, blogs, nieuwsbrieven en white papers. Wil je zelf aan de slag, ik kan je ook als schrijfcoach helpen.
Follow Me